Kohteessa on v. 2021 tehty päivityskartoitus, jonka tiedot on tallennettu kohdekuvaukseen.
KUVAUS- JA LAJITIEDOT: Rajauksen eteläosassa on jäänteitä isovarpurämeestä, kenttäkerroksessa paikoin suurikokoisia juolukkaa ja suopursua, harvakseltaan suokukkaa ja suurikokoista suomuurainta. Valtaosa kuitenkin varputurvekangasta, jossa valtavarpuina mustikka ja puolukka. Tupasvillaa yksittäin etelä- ja itäosan ojissa. Keskiosien turvekankaalla runsaan suomuuraimen lisäksi metsäalvejuurta ja hiirenporrasta, koivujen taimia on myös runsaasti. Pohjakerros suurelta osin sammaleeton, vähäisesti rahkasammalia. Pohjoisosissa sarakorven piirteitä, kenttäkerros jouhisaran, tupasvillan ja pullosaran vallitsemaa, seassa myös raatetta melko runsaasti. Pohjoisin osa voimajohdon läheisyydessä saranevaa. Kohteessa aikaisemmin havaittua pyöreälehtikihokkia ei vuoden 2021 päivityskartoituksessa havaittu. Itäosassa leveitä umpeenkasvaneita ojia tai turpeenottopaikkoja. Suo-osat eivät erityisen märkiä ja etenkin eteläosassa muuttunut turvekankaaksi. Pohjoisosissa myös kuivaa ja paikoin saravaltaiset osat heinittyneet. Pohjoisin osa kuivahtanutta pullosaravaltaista nevaa, jossa myös raate runsas. Tien vierustalla voimajohtolinjan alla runsaasti leveäosmankäämiä. Keskiosissa alueen läpi kulkevan kevyenliikenteen väylän reunoilla piennar- ja lehtokasvillisuutta.
ARVOLUOKKA: II Helsingissä vaarantuneet lajit suokukka, pikkukarpalo. Lisäarvoina Helsingissä muuten huomionarvoiset lajit maariankämmekkä ja raate.
RAJAUKSEN PÄIVITYS: Vuonna 2021 rajausta supistettu kaakkoisosasta Raide-Jokerin työmaan muuttaman alueen osalta.
Vuonna 2005 rajaus on korjattu suon säästyneiden osien todellista sijaintia vastaavaksi.
ARVON YLLÄPITO: Kohteen länsilaidan yli kulkee voimalinja. Voimalinjan alustan hoidon soisi olevan suolle armollisempaa kuin joskus aikaisemmin, jolloin suon ravinteisimpiin kuuluvaa osaa on turmeltu hakkuilla ja raskailla koneilla ajamalla.
RAJOITUKSET JA SUOSITUKSET: Tarpeetonta kulkemista kohteessa on syytä välttää herkästi haavoittuvien kosteikkopintojen takia.